Î
Ne aflăm deja la jumătatea sezonului, cum a fost să îi
ai în echipă pe Button şi Hamilton?
MW Jenson Button este deţinătorul titlului
mondial, iar Lewis este fostul campion mondial, astfel că avem o
înşiruire fantastică de piloţi. Ne bucurăm să lucrăm cu ei, iar
Lewis şi Jenson sunt foarte competitivi. Concurează unul împotriva
altuia, fiecare vrea să câştige în faţa celuilalt, contribuind la o
dinamică foarte sănătoasă.
Î
Este ştiut faptul că Jenson are un stil de pilotaj foarte
calm, în timp ce Lewis are o abordare mai tehnică. Au avut cei doi
posibilitatea să optimizeze maşina în funcţie de stilul lor
personal?
MW
Cred că de-a lungul timpului lumea a caracterizat stilul de
pilotaj al lui Lewis ca fiind unul foarte agresiv, iar pe al lui
Jenson ca fiind unul foarte calm. Sigur că există un oarecare
sâmbure de adevăr aici, însă cred că ambii sunt piloţi inteligenţi
care se adaptează repede. Anul acesta, din cauza încărcăturii
foarte mari de combustibil de la începutul cursei, trebuia să avem
grijă de maşină, de frâne şi cauciucuri, astfel că şi stilurile de
pilotaj s-au adaptat în funcţie de noul
regulament.
Î
Am văzut deja începutul impactului pe care îl are
interzicerea realimentării. Poţi da mai multe detalii despre
provocările care apar?
MW Interzicerea realimentării în timpul
cursei pune accent sporit pe eficienţa combustibilului, pe modul de
pilotare din timpul cursei. Iar noi vedem asta ca pe o mare
oportunitate. Parteneriatul cu Mercedes-Benz High Performance
Engines şi ExxonMobil ne permite să dezvoltăm combustibili care ne
ajută să fim mai competitivi şi să avem o greutate de pornire mai
mică în timpul cursei. Sigur că ne confruntăm mereu cu provocarea
de bază, aceea că, de anul trecut, motoarele de Formula 1 trebuie
să reziste la o serie de evenimente imprevizibile din timpul
cursei. Prin urmare, durabilitatea devine extrem de importantă,
motoarele trebuind să funcţioneze la aceiaşi parametri înalţi, dar
pentru mai mult timp. Este o provocare deosebită căreia Mobil 1 i-a
răspuns cu o nouă descoperire, furnizându-ne noi lubrifianţi care
ne ajută să prelungim viaţa motorului.
Î
Crezi că Acordul de restricţionare a resurselor va
încuraja idei şi mai îndrăzneţe ale partenerilor echipei în
sezoanele următoare? Ce fel de îmbunătăţiri ar putea să
apară?
MW Orice afacere trebuie să acorde
importanţă modului în care îşi poate îmbunătăţi eficienţa, acesta
fiind şi cazul Formulei 1. Acordul de Restricţionare a Resurselor
oferă inevitabil oportunităţi pentru o gândire creativă şi
inovatoare în modul de abordare a problemelor şi provocărilor cu
care ne-am confruntat ca echipă de Formula 1 (fie că e vorba de
proiectarea sau dezvoltarea maşinii, fie de stilul de pilotaj sau
de întreţinerea maşinilor). Aşadar, acordul este o mare provocare
pentru Formula 1 şi este ceea ce ne trebuie, pentru că presiunile
cu care ne întâlnim ne obligă să gândim original, creativ şi să
încercăm lucruri noi.
Î
Care a fost avantajul oferit de Mobil 1 echipei, în
ultimele 15 sezoane de parteneriat?
MW De 15 ani încoace, avem un parteneriat
extraordinar cu Mobil 1; în tot acest timp o echipă Mobil 1 a
continuat să dezvolte noi formule de lubrifianţi şi combustibil pe
care să le utilizăm în maşinile noastre de Formula 1. Ne-au oferit
importante beneficii de performanţă; au permis motorului să
genereze mai multă putere, oferind astfel un câştig de timp. Au
permis motorului să eficientizeze energie prin reducerea
fricţiunii. Ne-au oferit durabilitate. În aceşti 15 ani există
exemple clare în care Mobil 1 a adus performanţă acestei echipe şi
ne-a ajutat să câştigăm curse şi campionate.
Î
Cum vezi situaţia Formulei 1 la ora actuală, date fiind
măsurile de reducere a costurilor şi noile echipe care apar în
acest sport?
MW
În prezent, ca orice alt sport, Formula 1 se confruntă cu o
perioadă de provocări, asemeni economiei mondiale. Însă atunci când
eşti în vârf, Formula 1 rămâne o competiţie extrem de captivantă.
Inevitabil, vor fi eşecuri ale echipelor; nu trebuie să ne fie
ruşine cu asta. Chiar şi când eşti în top, este dificil să
continui să obţii succesul. Formula 1 încă trebuie să se maturizeze
ca sport; putem face o treabă mai bună prin modul în care
administrăm această competiţie şi cred că acum este important că
echipele lucrează împreună în cadrul FOTA, pentru a ne asigura că
oferim valoare celor ce investesc în acest
sport.